2017/01/01

happy new year + en årssummering.


~ 2016 ~

Vilka länder/städer besökte du?
Sopot och Gdynia i Polen.

Det bästa köpet?
Jag har gjort många bra inköp i år, tv, sidenlakan, fina
inredningsdetaljer, vissa plagg et cetera, men spontant
kommer jag att tänka på min agenda från Louis Vuitton ♥


Vad gjorde dig riktigt glad?
Sommaren, solen och värmen.

Vad gjorde dig ledsen?
Så himla mycket...

Årets bästa/mest spelade låtar?
[Nästan hela listan här och här]

Var du gladare eller ledsnare iår än förra året?
Ledsnare, utan tvekan.

Favoritserie?
Vikings och Mad Men.

Den bästa filmen på bio?

Den bästa boken du läste iår?
Den lille vännen & Den hemliga historien, båda av Donna Tartt.


Den bästa matupplevelsen?
De bästa sakerna i år har varit matbaserade kan jag 
tänka. Fyra rätter stod ut lite alldeles otroligt extra dock;
~ Ugnsbakad rotselleri på Korrö
~ Vegetarisk sushi från Hot Wok
~ Svamprisotto på Kosta boda art hotel
~ Svamprisotto på Piazza Teatro



En mobilanteckning?
En notering om en bild jag lagt upp på Instagram,
och två citat från filmen Känn ingen sorg.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt brunch med min pappa, middag på Piazza Teatro
med Jim, skålade i Champagne, och fick en kattunge ^^

[Presenter från pappa]

[en fullkomligt magisk svamprisotto på Piazza Teatro]



[Sigge <3]

Har du något nyårslöfte?
 Ja, jag har lovat mig själv att säga "ja" oftare, att inte
slentrianmässigt välja det lättare sättet, att säga nej.
Din högsta önskan just nu?
Ett väldigt mycket bättre och lyckligare 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentarer publiceras direkt utan granskning, du som kommenterar ansvarar själv för innehållet i kommentaren. jag uppmanar dig att använda en vänlig ton, och ett civiliserat språk.


mille bisous, edie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...