2016/10/16

vloggar, förkylningar & bra böcker.


Jag blev glad av detta klippet:


I slutet när de lagar mat tillsammans, så himla gulligt! ♡
Är lite avis, Jim och jag lagar aldrig mat tillsammans, han hatar
typ att laga mat, och han vill inte äta vegetariskt, och jag vill av 
naturliga anledningar inte äta kött, som är typ det enda han vill äta.
Kan ändå tycka att hela grejen att stå tillsammans i köket och fixa
är mysigt [och dricka ett glas rött, som i klippet. Men han dricker
inte vin heller, så det är också kört, haha]. Gör detta med Jonne 
ibland dock, det funkar ju faktiskt precis lika bra, eller bättre, lol.
Är ingen Vlog-fan annars, jag har inte ro att kolla på klipp, ofta när
 jag kollar på film [själv] så kollar jag inte ens utan håller på med en
massa annat och har ljudet på i bakgrunden bara, och det är säkert
därför jag gillar poddar så mycket, haha. Men detta var sött. Annars
har jag kollat på Wahlgrens värld och efter det Arga snickaren med
familjen Wahlgren och skrattat högt för mig själv här hemma, SÅ
härlig familj! Benjamins utbrott i Arga snickaren [och även under
familjemiddagen] är hysteriskt roligt, jag känner att det kommer att
bli mitt feelgood-klipp, lol. Om jag har en dålig dag, bara att kolla på
valfritt av Benjamins utbrott. Är jag sur/arg/ledsen/stressad? Kolla
då bara på Benjamins utbott och bli glad och lycklig igen, hahaha!



 [För RIKTIGT deppiga dagar rekommenderar jag dock Arga
snickaren-avsnittet med Markoolio, det är ju helt oslagbart!]
 

Jag har precis tillfrisknat, efter en TVÅ VECKOR lång förkylning.
Kände att jag höll på att få öroninflammation och självmedicinerade
mig själv på gammal penicillin jag hittade här hemma, utskriven av
gud vet vilken anledning, men det funkade iallafall. Testa inte detta
hemma kids! Haha. Nä, men jag är öronbarn sen alltid, jag har haft 
hundratals öroninflammationer genom åren och vet EXAKT när de 
håller på att utbryta, trots detta vägrar läkare att lyssna på mig! En
gång kollade de och bara "näe, du har ingen örinflammation" dagen
efter hade jag så ont att jag grät, gick till samma läkare, han bara "Du
har örinflammation på båda öronen" MEN DUH! En annan gång var
pappa med hos läkaren, som frågade om jag var gravid när jag för-
klarade hur djävulskt ont jag hade. Jag var ELVA år gammal!

Men nog om detta nu, nu ska jag i tur och ordning ta ett glas rosé,
[Barefoot, himmeln på flaska] ta en skållhet dusch, ta Teddy under
armen, lägga mig och läsa i Extremt högt och otroligt nära, som
jag började på igår. Jag har [seriöst] längtat efter den hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentarer publiceras direkt utan granskning, du som kommenterar ansvarar själv för innehållet i kommentaren. jag uppmanar dig att använda en vänlig ton, och ett civiliserat språk.


mille bisous, edie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...